Aktuální anketa:



Materiální humanitární sbírka oblečení, vybavení domácností, elektrozařízení a elektrospotřebičů - jaro 2012

Vyhodnocení

překládání výtěžku sbírky v Lošticích

V sobotu 31.března skončila jarní materiální sbírka šatstva, obuvi, domácích potřeb a nově i elektrospotřebičů, kterou již po jedenácté s Městem Zábřeh a po osmé s Městem Mohelnice pro Diakonii Broumov pořádala Charita Zábřeh. Letos se ke sbírce skrze Charitu poprvé připojilo také město Loštice a obec Lukavice.

Nejčastěji lidé v pytlích a krabicích přiváželi pánské a dámské ošacení i boty. Sešlo se také množství dětského oblečení, lůžkovin, ručníků, přikrývek, ale i hračky a několik dětských kočárků. Díky spolupráci s firmou Asekol byly i tentokrát vybírány použité funkční i nefunkční elektrospotřebiče, drobné i větší; lidé jich na sběrná místa donesly hned několik stovek kusů. Ve velké míře byly zastoupeny televize, ledničky, žehličky, vařiče, vysavače, rádia, rychlovarné konvice, mixery, tiskárny k počítačům, klávesnice i kalkulačky od nejstarších typů až po „novější modely“. Dobrovolníci Charity veškeré spotřebiče roztřídí a po jejich odborném přezkoušení budou funkční věci umístěny do sociálního skladu Charity. Odtud budou nabídnuty lidem, kteří si nákup nového vybavení nemohou dovolit. Zbývající nefunkční spotřebiče odveze firma Asekol k ekologické likvidaci.

O hladký průběh celé akce se zasloužilo 28 dobrovolníků Charity – převážně lidí v hmotné nouzi, kteří společně odpracovali 391 hodin. Jejich rukama během tři a půl dne prošlo více než 30 tun materiálu! „Ze zábřežského nádraží tak postupně odjely 3 zcela naplněné nákladní vagóny, což je doposud největší vysbírané množství v historii konání sbírky,“ uvedla její koordinátorka Ludmila Macáková. „Lidé také vnímali prosbu o poskytnutí finančního příspěvku na pokrytí režijních nákladů sbírky ve výši 1Kč za 1kg věcí, za což jim děkujeme.“ V zapečetěných pokladničkách se sešlo celkem 14.592 Kč (v Zábřehu 13.593 Kč a v Mohelnici 999 Kč). Ze získaných prostředků uhradí Charita např. pohonné hmoty do vozidla převážejícího materiál z Mohelnice, nájem části nákladního skladiště na zábřežské železniční stanici, občerstvení pro zapojené dobrovolníky.

„Chceme poděkovat všem dárcům za jejich štědrost, dobrovolníkům za jejich čas, nasazení i téměř bezproblémové zvládnutí celé akce. V neposlední řadě naše vděčnost patří vedení Zábřeha a Mohelnice za to, že nacházíme podporu pro podobné humanitární i ekologicky účelné aktivity. Těší nás také zájem města Loštice, které se k námi pořádané sbírce letos připojilo,“ uzavírá koordinátorka sbírky Ludmila Macáková. Další pokračování této prospěšné tradice Charita Zábřeh připravuje na podzim 2012.

Příprava

plakátek ke stažení

Malé velikosti, obnošené, dlouho nenošené či nadbytečné věci – nerudovskou otázku: „Kam s nimi?“ zodpoví jarní materiální sbírka šatstva, obuvi a domácích potřeb, která se uskuteční ve dnech 28. – 31.března 2012. Již po jedenácté s Městem Zábřeh a po osmé s Městem Mohelnice ji pro Diakonii Broumov pořádá Charita Zábřeh.

Jako v předešlém roce, bude i letos sběrným místem v Zábřehu objekt bývalého skladu Českých drah na Olomoucké ulici (u nádraží za odbočkou k firmě Hevos) a v Mohelnici pak přízemí Městského kulturního střediska Mohelnice (ul. Lazebnická 2) a přilehlé parkoviště, kde organizátoři budou skládat elektrospotřebiče a rozměrnější pytle a krabice přímo do přistaveného nákladního auta. Obě místa budou otevřena od středy do pátku vždy v době od 9 do 17 hodin a v sobotu dopoledne od 9 do 12 hodin. Sbírat se bude veškeré nepotřebné letní a zimní oblečení, obuv, lůžkoviny, prostěradla, záclony, látky, přikrývky, deky, domácí potřeby (černé a bílé nádobí), skleničky. Aby se věci nepoškodily transportem, je třeba je zabalit do igelitových pytlů nebo kartonových krabic.

Díky spolupráci s firmou ASEKOL budou i tentokrát vybírány použité funkční i nefunkční elektrospotřebiče. Jedná se o elektroniku (telefony, kalkulačky, audio, video), kancelářskou a výpočetní techniku (počítače, monitory), malé domácí spotřebiče (fény, holicí strojky) až po tzv. bílé zboží (sporáky, pračky, ledničky). Po odborném přezkoušení a roztřídění budou darované funkční spotřebiče nabídnuty lidem, kteří si nákup nového vybavení nemohou dovolit. Zbývající nefunkční spotřebiče budou předány k ekologické likvidaci.

Provozní náklady spojené s konáním sbírky (pronájem zázemí, doprava nákladním autem, obalový materiál) představují zhruba 1 Kč na 1kg odevzdaného materiálu. O tento příspěvek organizátoři prosí dárce, přispět lze do zapečetěné pokladničky umístěné na sběrných místech.

Že celá akce není jen prostou sbírkou, ale má i sociální rozměr, dokazuje fakt, že již od jejího prvopočátku organizaci a bezproblémový průběh zajišťují dobrovolníci Charity – nyní převážně lidé v hmotné nouzi, které Charita ve výkonu dobrovolnické služby organizuje. A že je na co navazovat, dokazují údaje z loňska, kdy na podzim celkem 23 dobrovolníků společně odpracovalo 290 hodin a za tři dny se jim podařilo zaplnit oba přistavené vagóny, což představuje přibližně 19 tun darovaného materiálu.

„Chcete-li pročistit domácnost a připravit ji na jaro, nezapomeňte si tedy v kalendáři poznačit poslední čtyři březnové dny,“ vybízí za organizátory ze zábřežské Charity Ludmila Macáková.

Ludmila Macáková – vedoucí Dobrovolnického centra, tel. 736529295, email: dobrovolnik@charitazabreh.cz
 

Charita

Charita Zábřeh
Žižkova 15
789 01 Zábřeh
tel.: 583 412 587


Vyhledej na webu:


Projekt cestovatelé

Rychlé odkazy
Tříkrálová sbírka
Výroční zpráva
Ples Charity

Aktuality
Připravované akce
Tiskové zprávy

Chtěli jste vědět
Otázky a odpovědi
Zeptejte se nás

Charita Zábřeh
na mapě
Charita Zábřeh na mapě
Charita Zábřeh na mapě ČR